måndag 4 februari 2013

Medicin......

Torsdagen fick jag även då ta de lugnt och bara vara men gick ganska bra eftersom Lillstrumpan va febrig och Jimmy va hemma! Sen på em kom Sara och hjälpte mej med barnen på kvällen när Jimmy va på Handboll igen! Fredag kände jag mej ganska pigg så jag gjorde ett röj i tvättstugan eftersom de inte va så tungt! När jag var i farten kom min pappa på besök och va upprörd över hur jag egentligen mådde! Sen ville han nog visa sin nya leksak oxå ;-) (en fyrhjulig  Efter lunch ringde min läkare och talade om att han hade fått svaret på leverprovet som bekräftade läkarens misstanke på Autoimmun hepatit och diffusa tecken på Pbc (PRIMÄR BILIÄR CIRROS). Men inget som vi skulle behandla så först va de att behandla autoimmun hepatiten. Så han skulle skriva ut cortisonet och jaha de va endast 8 tabletter om dagen som jag skulle äta. Alltså 40mg varje morgon. Samtidigt som de va jobbigt att få detta bekräftat så va jag ganska glad över beskedet eftersom som den ev kan gå bort med behandling. Så snälla håll alla tummar och tår över att detta kommer att läka ut eller iallafall stanna de är nu! Så nu i tre dagar har jag käkat mina piller och idag tredje dagen är jag jätte skakig i händerna! Skulle bära kaffe koppar år mina vårdtagare och höll på att skaka ur kaffet istället :-(  Jaja men hoppas de ger sej. Ja jobbat har jag gjort idag och tur man har förstående arbetskamrater som förstod att jag inte kunde göra de tyngsta jobbet. En eloge till mina arbetskamrater! <3
Jag känner fortfarande av biopsin lite men vet inte om de är att man är lite förkyld som gör att man är känsligare. Ska försöka få bort omläggningen idag efter ingreppet känns som de sitter som berget nu! I morgon är de även dax att göra ett ultra ljud på levern och se hur den ser ut. Samtidigt som de så ska Sigrid till ortoped läkaren med sin höft oxå. Så kl 8.20 ska hon röntgas sen kl 9 till ortopeden och då ska jag va på ultra ljud så tur att Jimmy är ledig och föjler med henne. Hoppas att de inte är nån fara för Sigrid så hon slipper krångla med massa sjukhus besök oxå! Känns som de räcker med att jag får flänga nu! Nu ska jag njuta av en kopp kaffe innan jag ska hålla vad jag lova Julia igår! Hjälpa henne med att städa hennes rum sen är de Handbollsträning för henne som jag får ta när Jimmy är förkyld! Hmm fick en tanke nu om min snälla vän på storegården kanske bjuder på en koppkaffe så länge ;-) 
                Min för frukost varje morgon! :-(
 

2 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att det läker ut! Får jag fråga hur det upptäcktes? Dåliga levervärden eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skulle starta med cellgifter för lederna tog vanlig kontroll och då va lever värden dåliga så ha koll du oxå du har två av tre syskon sjukdommar till detta! Kram

      Radera