tisdag 12 februari 2013

Nya bud....

Fick ett samtal från medicin mottagningen nu som hade fått svar på mina prover och lever värdena va helt normala redan!! Jippi så nu fick jag ny dos på cortisonet så jag kunde gå ner till 5st tabletter om dan istället och nya prover om en vecka igen för att se så levervärdena håller sig och jag kan börja med nästa medicin behandling. MEN ett bakslag fick jag oxå.... Dålig nyhet.....De hade upptäckt på ultraljudet att mina njurar är igen kalkade så nu ska jag lämna blodprover för de med och se vad dom ska göra med de och varför de blir så...... POSITIVA TANKAR!!!!!!!! Mmmm letar för fullt nu för att inte gå och oroa sig för detta!! Ja de är tur att jag känner sån trygghet i denna läkaren och den underbara sköterskan som kollar upp alla förändringar! Nä nu ska jag göra mej redo för att åka jobba och tänka på annat! Kram

1 kommentar:

  1. Vad härligt med leverproverna! Gläds med dig. Förstår att det oroar när de hittar "nya" fel... Försök att se det så här: felet fanns redan, nu när det är hittat kan man göra något åt det. Gott att du har en läkare du känner förtroende för, det gör så mycket.

    Håller med om ditt förra inlägg. Det är något jag har lärt mig de senaste åren. Jag tror att lyckligast är den som har förmågan att glädja sig åt det den har, det som är gott i livet. Och det är nog inte alltid de som glider fram på en räkmacka som får den insikten. Det är så lätt att ta allt för givet. Det lär finnas många framgångsrika, friska människor som är djupt olyckliga. Själv räknar jag mig till de lyckliga, trots att jag varit sjuk och "fattig" en stor del av mitt liv. :)

    SvaraRadera