söndag 17 februari 2013

Hoppsan.....

Jösses vad tiden går fort när man har de roligt ;-) Som ni läste i sista inlägget så drog jag till jobbet.....Men när jag skrev de sist så hade jag lite konstiga känningar i kroppen........ Jag fick hjärtklappning, svettades och börja bli väldigt darrig. Men jag åkte till jobbet och jobbade men sa till mina arbetskamrater att jag va så varm hela tiden. Senare när jag väl kom hem började jag må illa nått fruktansvärt och tänkte att jag åker på vinterkräksjuka eftersom jag haft konstiga symptom hela kvällen. Jag lyckades tills slut att somna efter mycket om och men. När jag vaknade vid fem tiden på morgon så kände jag mig mycket bättre och tänkte gud va skönt jag slapp att bli dålig. Jag somna om och vakna när lillan ropa på morgonen och va jätte pigg. :-) Vi gick upp och fixade frukost till oss tjejer så skulle jag ta min onsdag dos med mediciner men den va borta och då ringde min klocka varför jag mått som jag gjorde dan innan! Jag hade ju tagit dubbeldos av min medicin. MM dosett är bra att ha men bra om man har koll på va de är för dag oxå :-/ Men tur var väl de att jag inget visste på kvällen för då hade jag nog inte kunnat somna utan legat och vart orolig och pulsen vart ännu högre! Ja så jag fick i mig 16 cortison tabletter och 3st levaxin så att hjärtat slog va ju inte konstigt! Haha japp så vart de med de och de lär jag inte göra om! De vart sportlov oxå i veckan så tjejerna har vart med lite kompisar och handboll på kvällarna. Som vanligt fast utan skola. Vi har inte gjort så mycket eftersom jag tycker de kan va skönt för barnen att bara vara ibland oxå så de inte behöver göras så mycket hela tiden. Jag tycker att de alltid är full fart annars så. I går va vi och fira min "lilla" kusin som fyllde 18år. Efter de så kom Linda, Christian, Sara, Sylvia, Niklas och barnen hit. Så vi käka lite och babbla en massa! Så en riktigt mysig kväll blev de :-) Så nu har man samlat en massa energi för att möta en ny vecka med massa jobb och läkarbesök och provtagningar igen! Jag längtar till den 5e mars för då åker förhoppningsvis jag, Jimmy och Sigrid upp till Stockholm. Bara vi får tag på barnvakt, Hund och hus vakt de tre dagar vi planera att åka iväg. De stora tjejerna får vemodigt vara hemma denna gången eftersom de har skola att åka till. Tyvärr så är ju våra helger alltid fullbokade så därför sa vi att vi åker mitt i veckan eftersom Jimmy och jag är lediga samtidigt! Har utan att veta lagt mitt schema så att jag och Jimmy har var 12e vecka ledigt ihop! :-) Så då får man passa på. Vi ska åka dit för att umgås med min barndomsvän Malin. Jag och Malin har känt varandra sen vi vart fyra år och de sista vi kunde tro va att vi skulle få barn samtidigt eftersom jag börja så tidigt och skulle ju inte haft fler. Men när jag vänta Sigrid fick jag ett glatt sms om att hon vänta lilla Ella men va beräknad bara sex veckor efter mej :-) Så mm nu har vi våra jämngamla tjejer så då är de extra roligt att träffas med de små liven! Nä nu kommer Sigrid med massa leksaker så de är väl bara att föröska sysselsätta henne lite! :-) Kram på er alla och ha de så gott!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar