lördag 9 februari 2013

Tiden går......

Ja tiden går fort och jag har inte hunnit skriva. Jag kolla statistiken igår och insåg att jag har några läsare :-) Förra veckan så va de dax för ultraljud på levern för och se hur den såg ut! In på rummet på kss och fick lägga sej redo på britsen med magen i vädret tills läkaren anlände. Medans man ligger och väntar på svar så hinner man tänka på massa negativa saker så jag va ganska nervös för att få svar på hur den såg ut. De va en kvinnlig läkare som klev in och hade med sig en manlig AT läkare med sig. Hon starta med att dränka med i gel...ni som gjort ultraljud för bebisen vet ju att man inte behöver ha så mycket klet men hon dränkte verkligen hela magen sen så började hon och kika. Hon började fråga massor av frågor om hur min blodvärden såg ut....om jag hade mycket kalk i blodet mm så jag blev så nervös och fråga: Ser levern DÅLIG ut???? Nej nej sa hon den ser jätte fin ut jag bara undra hur du upptäckte detta!? Oh vilken lättnad. Jag förklara att jag skulle börja med cellgifter för lederna så va mina lever värden dåliga och på så sätt fått min diagnos. Den läkaren förgyllde min dag med att då tala om för mej att Autoimmun Hepatit är nått man inte DÖR av utan man lär sig leva med de!!!! TACK för dom orden kände jag och all min nervositet bara rann av mej! Fler läkare borde vara som hon! Sen fick jag även ett vanligt ultraljud på köpet :-) Ifall hon skulle hitta nån mer överraskning......phu de gjorde hon inte så ingen bebis på g!! (fast de visste jag ju innan) men som sagt man hinner tänka mycket på ett par sekunder!! Jag har käkat mina piller nu i en vecka och efter fyra dagar så blev jag sjuk så nu ligger jag med ont i halsen, kroppen och ingen ork. De otäcka är att cortisonet gör att kroppen går på högvarv så de bara pirrar i kroppen som den inte får ro samtidigt som jag försöker göra nått så finns de ingen ork. Mmm så nu vart jag sjukskriven hela helgen. Tycker verkligen inte om att va sjuk jag som trivs med att jobba. Sen så fick jag ett nytt besked av min läkare i ett brev i veckan och de va att jag SKA behandla Pcb också så fort mina lever värden gått ner lite av cortisonet. Usch då blir de ännu en medicin att äta men men.......Ska ner nu på måndag och lämna prover så då hoppas vi på att de redan har sjunkit  Ja vad har hänt annars....Jo man lär sig hela livet att vuxna människor kan bete sig som 10åriga ungar.... Men tur att man har bra kontakt med sina vänner så man kan ventilera skit snacket så man vet vart man har varandra! Sen går jag och är lycklig över en del av mina vänners situationer som gör dom så lyckliga!!! Underbart när människor i ens närhet mår bra! Man gläds så med dom! Mina älskade tjejer växer så de knakar och snart har vi en tonåring i huset min lilla Julia fyller 13år i April!!! Helt sjukt inte länge sedan hon låg på mitt bröst efter 15,5timmar värkarbete som ett litet russin och redan så stor. Tur att man inte märker på sig själv att man blir äldre ;-) Nä nu ska jag krypa ner under filten igen! Kram på er!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar