måndag 11 februari 2013

Hur ska man gå till väga.....

Idag är en dag som jag har funderat mycket på öde och orättvisa. De finns så mycket som man funderar över varför saker och ting händer eller kanske inte händer? Varför ska en del utstå en massa skit och en del rullar allting på som dom vill! Nu undrar ni vad jag tänker på???? JO varför ska en del åka på en massa motgångar i livet som gör de till ett helvete att leva!? Som sjukdomar fattighet, barnlöshet  kanske mister många nära och på detta kanske mister sitt jobb eller bilen går åt fanders och kostar flera tusen och laga sen kanske man åker på dyra kostnader i sin bostad ja ni vet...... En olycka kommer aldrig sällan när den väl är här! Sen finns de dom som har turen med sig som slipper de mesta av de ovanstående och har med flyt hela livet. Jag tycker de är underbart för dessa med flytande personer men sååå fruktansvärt orättvist mot dom drabbas av den ständiga olyckan! Tyvärr känns de som jag eller min familj har landat i olyckans händer vi har tyvärr inte mycket med flyt just nu de bara dyker upp en massa saker som man bara känner USCH......  Jag har även många nära och kära som upplever de samma nu :-(  Jag ville komma till varför ska de behöva vara så????  Vad är de för mening med att ständigt behöva oroa sig! Men ja ni förstår säkert hur jag menar för nästan alla har säkert tänkt och känt att allt bara 
går åt fanders!  Men de är vid dessa stunder/tider man får sätta sig ner och tänka på allt de bra vi har i livet! Att man har ett jobb man tycker om, en kanske underbar sambo/äkta hälft, man har fått ett barn eller man har tak över huvudet och mat på bordet!! För just när man är i den negativa svackan så är de så lätt att glömma allt de goda vi har! Jag som alla andra är likadan lätt för att gräva ner sig i stället för upp! Men vet ni vi ALLA har NÅTT att glädjas åt!! Även jag som.känner att allt går åt fanders för jag har ju faktiskt en underbar man som jag älskar mer än allt och som har gett mig tre underbara barn som är mina hjärtan! Jag har ett underbart jobb som ger mig så mycket, jag har tak över huvudet och helt fantastiska vänner som finns där när jag behöver dom!Med allt detta i bagaget så ska vi klara av allt som vi går igenom just nu!! Så de så!! Så med dessa ord vill jag att innan man gräver för djupt så försök att se de på ett annat håll! Oftast har allt en lösning även om den kan vara svår att hitta eller komma på! Mer glädje åt alla!! PUSS
(jätte rörigt inlägg men de bjuder jag på) ;-)

2 kommentarer:

  1. Bra skrivit, lite som att se glaset som halv fullt eller halv tomt. Eller som jag nyligen har lärt mig att det hjälper att tänka positiva tankar. Kämpa på

    SvaraRadera
  2. Du är så klok! Behövde dessa ord! Finns för dig och familjen <3

    SvaraRadera