måndag 28 januari 2013

Klumpen som växer!

Nu så har jag haft en intensiv vecka med massa jobb i sju dagar i sträck så nu gick jag på min 6 dagars ledighet igen! :-) Eller ledig och ledig jag jobbar inte. Jag tycker tiden går alldeles för fort så klumpen i magen har bara växt de sista dagarna för i morgon är de dax att gör biopsin! :-( Jag är inte så rädd för att de inte ska gå bra utan att de ska bli komplikationer efteråt eller att jag ska behöva hålla andan länge eller att jag ska behöva få massa mediciner som gör att jag inte har koll på läget! Jag har fruktansvärt kontrollbehov när de gäller mej själv. Vill inte ta massa mediciner eller dricker aldrig alkohol så jag tappar kontrollen över mej själv. Eftersom de stod i info bladet att man inte får köra bil efter så misstänker jag att de ger en lugnande av nått slag! Phu..... Jaja egentligen önskar jag att de va tisdag kväll och allt var klart! Blir mycket sjukhus besök nu ett tag framöver. I morgon, nästa tisdag och ett i februari i Göteborg så nu känns de av att man inte är frisk. Men tur att man får hjälp så man håller sej på benen och kan jobba och leva ett någorlunda friskt liv. Kanske skulle passa på att ta prover på sköld körtel oxå när jag ändå håller på :-/ va ett tag sedan nu så de kanske är dax........Jaja jag återkommer om hur biopsin gick! Annars då!? Jo livet rullar på med full fart....Julia är snart tonåring och de märks för fullt och Hanna börjar oxå att märkas lite hormon omställning och Sigrid växer så de knakar: Hon blev så himla stor och redig nu när hon börja dagis. I dag va första dagen som hon va på dagis när vi skulle jobba och jag va nervös att hon skulle vara ledsen när jag lämna men inte. Hon ställde sej på deras bänk vid fönstret och vinka glatt till mamma som gick tvärs över gatan och in på jobbet! Nästan så hon kan se mej hela vägen. När jag hämta henne så blev hon så glad att hon bara stod och stampa och skratta samtidigt som hon räckte ut armarna till mej. ÅÅÅ de värmer i mamma hjärtat! Ja sen då... jo resten av veckan är de mest inplanerade fika dejter och sen är de handbolls helg igen. Oturligt nog spelar Julia och Hanna på samma dag. Julia spelar i Stöpen och Hanna i Borås men som tur är så är de super gulliga föräldrar som ville ta med  Hanna och ta hand om henne så jag kan få titta på Julia när hon spelar. Har ju jobbat nästan varje tillfälle när Julia spelat match. Så nu ska jag va med och hejja på dom. Tack Ann-Catrin för att du hjälper mej :-) Nä nu ska jag bara vara och ladda inför morgon dagen!! Kram på er alla!!!

3 kommentarer:

  1. Försökte kommentera när du länkade på facebook, men lyckades inte. Så jobbigt för er som familj med så mycket sjukdom... Förstår inte riktigt hur du orkar, men en tuffing har du ju alltid varit! :) Hoppas biopsin gick bra, och att du får det du behöver för att må bättre. Det är lätt att glömma, men det är rätt fantastiskt hur mycket sjukvård vi får i vårt land, utan att behöva vara rika som troll. Jag tycker att det är skönt att läsa om alla era vänner och familjen som stöttar er på olika sätt. Nu träffas ju inte vi så ofta, men om jag kan göra nåt för er nån gång, så tveka inte att fråga! Och det är nog inte dumt att kolla sköldkörteln... :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Nilla!! Nånstans får man extra kraft att bara ge sig sjutton på att man ska orka! Kram på er

      Radera
  2. Det är bara roligt att kunna hjälpa till. Och med två tjejer i bilen så lär det inte bli tomt på samtalsämnen iallafall! Hoppas Hanna inte tycker vi blir alltför jobbiga bara! :)

    SvaraRadera