onsdag 23 januari 2013

En bra dag!

Idag har de vart en mycket bra dag! Även om dagen börja lite tufft så övergick den till en mycket bra dag! Jag har ältat min sjukdom till dom som frågat så jag känner att jag börjar ta in de och tänka från en annan synvinkel!Känner att mina närmaste ger mej så mycket stöd så jag kommer att orka gå igenom detta oxå! Låter som de är jätte farligt men vad jag vet nu så är de inte de.....men aldrig kul och få reda på att man bär på en sjukdom som kräver massa mediciner och sjukvård för att bli bättre. De jag vet nu är att jag har autoimmun Hepatit.De ska även kolla om jag har Pbc oxå. Detta kräver flera års/livstids behandling med Cortison och nån mer tablett va de nu va!? Känns som vår familj aldrig får vara friska vi drabbas av olika åkommor hela tiden! Berätta för Cissi idag att vi har vart 3e år som är tufft! Men jag va på en super föreläsning idag så jag kände hur energin sprudla när jag gick därfrån och kände mej jätte glad! Va tyvärr ett tag sen jag kände så men idag fick jag tillbaka det!!ÅÅ glädjen fylldes på rejält när jag kom hem och tjejerna som vart hemma och passat lilla syster har även stor städat hela huset för att jag ska slippa de! åå mina älskade tjejer dom är helt underbara! Sen kan man bara fylla på glädjen ännu mer med ett telefon samtal till sin älskade vän Sara som ALLTID får en glad! Så om detta vore nog men INTE....Avslutar kvällen med fika besök av Cissi som oxå finns för mej och fick chansen att prata av mej lite! Så ikväll när jag lägger mej känner jag inte av några bekymmer utan i kväll så gläds jag över allt som jag har och somnar med ett leende på läpparna!!! PUSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar