onsdag 3 april 2013

VÅR!

Hallå nu vart de så där länge sedan igen men vårat nät har inte fungerat och sen påsken och kalasandet som gjort att tiden inte funnits! MEN jag måste tala om att när jag va och löpträna veckan innan påsk så skulle jag springa 5,5 km men under tiden jag sprang ändrade jag min tid och längd så jag lyckades springa 7,2 km vart jag fick min motivation ifrån vet jag inte men jag fixa detta! Så nöjd!!! åå stolt över mig själv men efter de så har jag en envis förkylning som ligger lite skrovlig i halsen och halv snorig så nu har jag inte vågat men på fredag SKA jag iväg och träna med Evve! Fick ett sms av Nettan nu att vi är anmälda till vårruset i Jönköping så nu jäklar måste jag träna så jag funderar på att varannan gång tidsträna på 5 km och varannan gång träna uthålligheten! MM vet inte om man gör rätt men bara att prova sig fram!Tänkte att nu när de är så fint VÅR väder så är de dax att börja löpträna ute istället :-) Julia fyllde tonåring igår min lilla tjej fyllde 13 år SHIT hur fort går de inte??? Kommer ihåg som igår när jag va 13år och härja! Jaja tur Julia är lite lugnare än jag ;-) ÄN så länge!! Men får hoppas att de dröjer för att va en höns mamma kan va lite jobbigt ibland! :-P Annars här så är de full fart vi är inne i en tuff fas nu i en sådan som allt bara går sönder och kostar en massa pengar så i torsdags (skärtorsdagen) så började diskmaskinen pipa i köket och när vi kom ut så läckte den vatten jag fick smått bryt på den och tänkte att jag går och hänger tvätt eftersom de är lite terapi att stå i tvättstugan och grejja men när jag kommer in där så står tvättmaskinen oxå och larmar att nått är galet! Känner hur frustrationen växer och bara att ta tag i problemen!! Som tur va fixa Jimmy tvättmaskinen men diskmaskinen blev utdömd och utslängd! Jimmy skriver detta på fb och lyckades få tag på en annan bättre beg så den åker vi och hämtar på påskafton men på måndagen upptäckte vi att även den läckte vatten :-( Då visste man inte om man skulle skratta eller gråta men min älskade man lyckades även med detta så nu funkar den igen oxå! Fattar inte hur man får sådan otur och att de håller i sig! :-( Men nu hoppas vi att de ska vända så vi kan få andas ut lite! Jag va även på ett läkarbesök igen och fick ny medicin och då kom läkaren på att jag behövde gör en mätning på skelettet så jag inte är som de gamla och är urkalkad  Hm då känner man sig ung när man får åka på en sån undersökning men tur han är noggrann och kollar upp mig! Men annars tyckte han att allt gick över förväntan och de kunnat sänka cortisonet fortare än de trodde från början så de känns ju bra! :-) Så nått positivt finns de allt att va glad över :-) ska ta nya prover nästa vecka och hoppas att de visar lika bra som förut! Jag blev lite fundersam över svaret av frågan jag ställde... Jag fråga läkaren om alkohol och han tyckte jag kunde ta ett glas vin eller två till maten inte varje dag kanske men ja så på helgerna....fast inte en hel flaska kanske men ja måttligt hahaha mm just de så då kände jag att min tre till fyra tillfällen som jag festar till kanske inte är så farligt eftersom jag inte dricker så mycket då heller hahaha så ja min alkoholkonsumtion inte är så farlig för levern! :-) Känns bra!!! :-) Nä nu har Saga och jörn kommit för att fira Julia så nu får jag va lite social! Kram på er alla och TÄNK POSITIVT!!!!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar